Vandaag een interessante discussie gehad met Danny Buma, hoofd van de afdeling Public Management. Punt van discussie is dat een van de opleidingen binnen de afdeling Public Management, namelijk bestuurskunde (overheidsmanagement) een uitstekend brand heeft in de markt, namelijk de "Thorbecke Academie". In de nieuwe huisstijl van de NHL Hogeschool kunnen we hier meer gebruik van gaan maken. Vraag is alleen waarmee we de brand gaan laden:
- Thorbecke Academie = opleiding bestuurskunde / overheidsmanagement;
- Thorbecke Academie = optie 1 + kennisdiensten voor werkveld (contractactiviteiten)
- Thorbecke Academie = alle opleidingen afdeling Public Management (Bestuurskunde, Integrale Veiligheid en European Studies).
- Thorbecke Academie = optie 3 + kennisdiensten voor werkveld (contractactiviteiten)
We zullen er de komende tijd vaker over moeten hebben!
Egon van der Veer
Directeur Economie en Management
NHL Hogeschool
Leeuwarden
Beste Egon van der Veer,
BeantwoordenVerwijderenLaat ik mijn mening even met u delen. Ik zeg optie 2.
Waarom? Omdat van oudsher de Thorbecke Academie een bestuurskundeopleiding is. In het werkveld wordt het dan ook vooral (of enkel) met bestuurskunde geassocieerd. Van dat sterke merk moet de NHL slim gebruik maken voor het binnenslepen van contractactiviteiten EN studenten.
Bovendien zijn het vooral de bestuurskundestudenten die een sterke affiniteit met het openbaar bestuur hebben. En laat nou net in het openbaar bestuur dat merk zo bekend zijn. De veel nieuwere opleidingen HEBO en IV vallen weliswaar onder dezelfde afdeling, maar hebben deze affiniteit veel minder. Voor bestuurskundestudenten liggen er dan ook de meeste kansen om het merk "Thorbecke Academie" uit te dragen.
Groeten,
Timothy, tweedejaars bestuurskunde